נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכי פשוט שיש – פיצות להכנה בטאבון

מאכל איטלקי

ברוכים הבאים לאיטליה. לפי קצב מכירות הטאבונים לפיצה ומאפים נראה שאנחנו בארץ המגף. הרבה ישראלים כבר מכינים את הפיצה שלהם בעצמם, מוודאים שהגבינה איכותית, הרוטב סמיך ומגוונים באין ספור תוספות שעל חלקן לא תשמעו אפילו בפיצרייה. כמה זה פשוט?, בואו תראו.

 

מה זה טאבון?

מקור המילה הוא מהשפה הערבית וזהו למעשה תנור של ימי קדם ששימש לאפייה, בישול וצלייה שהצטיין ביכולת שלו לשמור חום. בימינו יש סוגים רבים של טאבונים החל מגודל וצורה שונה, שיטת החימום, ועד גובה המעלות האפשרי.

 

איך בוחרים טאבון?

כאמור יש מגוון של טאבונים וברור כי קנייה של טאבון צריכה להיות לפי צורך האפייה או הבישול שלכם. יש הרבה מקומות ברשת שניתן ולקרוא על טאבונים, לראות סרטונים, לעיין בחוות דעת והמלצות. אחד הטאבונים המומלצים והנרכשים ביותר בישראל הוא טאבון מסוג Ooni Koda 16 ה – Ooni Koda פועל על גז ומגיע לחום של עד 500 מעלות.

 

מה ממיה, פיצה

קלה להכנה, הילדים מתים עליה, הריח מצוין והיא לא יקרה להכנה.

 

איך עושים פיצה בטאבון?

יש הרבה מתכונים והרבה המלצות, אבל אפשר בקלות גם ל"המציא" פיצה בעצמכם כשמכירים את עקרון ומבנה הבסיס, בכל מקרה אתם גם אלו שקונים את הרכיבים בהתאם לטעמכם.

 

הבצק

אפשר לקנות בצק מוכן ואפשר גם להכין בצק בעצמכם (זה יותר עבודה ולוקח יותר זמן).

 

הגבינות

לפי הגבינות שאתם אוהבים, יכולים אפילו לערבב כמה סוגי גבינות (מוצרלה, פרמזן, בולגרית, גבינת עזים ועוד).

 

רוטב

אפשר לקנות רוטב סטנדרטי בסופר ואפשר להשתמש ברסק עגבניות שיש בבית ולהוסיף לו כמה תבלינים ואפשר גם בלי רוטב בכלל (יש כאלו, מוזרים שאוהבים ככה את הפיצה שלהם).

 

תוספות

השמים הם הגבול, התוספות המוכרות הן אלו שיש בפיצריות (זיתים, טונה, אננס וכדומה), אולם נסו גם לשים בטטות (שבושלו לפני), חצילים אפויים, פלפלים קלויים, שעועית ירוקה, עגבניות שרי ואפילו קישואים.

 

אופן ההכנה

מרדדים את הבצק לצורה עיגולית, אם כי אפשר כל צורה גיאומטרית אחרת שמתחשק לכם. מחליטים על העובי בהתאם להעדפה שלכם, המומלץ זה בין חצי ס"מ ל-2 ס"מ. נהוג לקפל מעט את הקצוות בכדי ליצור את הקשה הקריספי של הפיצה.

מוזגים רוטב עגבניות במרכז הפיצה ומורחים אותו בצורה שווה על כל הבצק, המנעו מלהשאיר גושי רוטב. מפזרים את הגבינות בצורה שווה (בקצוות ה"קשה" של הבצק השאירו ללא גבינה).

טאבון בחום של כ-200 מעלות ואז כעשר דקות אפייה (מומלץ להיות עם השגחה על הפיצה לפחות בהתחלה עד שתצברו ניסיון מבחינת החום והזמן הנדרש לסוג הבצק שבחרתם).

 

לסיכום

הכנת פיצה היא אומנות שלא קשה להגיע אליה, נסו שילובים, הכירו את הטאבון שלכם ומובטחת לכם חוויה של פיצה.

טאבון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל איטלקי
סלט קפרזה
מתכון להכנת סלט קפרזה מפנק

סלט קפרזה האיטלקי כבש את ישראל בסערה והפך להיות אחת מהמנות הפופולריות בתפריט הסלטים. מתכון שמכין עגבניות מתקתקות, עלי