נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

שטרות ומטבעות

אחד המוסדות הממשלתיים הכי שנואים בישראל הוא מוסד מס הכנסה. ישראלים רבים מתוסכלים מהנתח הגדול ממשכורתם שעליהם לשלם כתשלומי מס למדינה. אך ישנם מקרים רבים המזכים את העובד בפטור ממס הכנסה. לעיתים קרובות, זכות זו אינה מנוצלת כהלכה בשל חוסר ידע בתחום זה. אזרחים שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

  • נפגעי תאונות עבודה

אם עברת תאונת עבודה, אתה עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה. כדי להתחיל את תהליך מימוש הזכות, פנה לוועדה הרפואית במוסד לביטוח הלאומי – שם ייקבעו לך אחוזי נכות.

 

  • חולים במחלות כרוניות או סופניות

במקרה זה, יש לפנות לוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, שם יקבעו אחוזי הנכות. במידה ואחוזי הנכות עומדים ברף הזכאות יש להגיש טופס לבקשת פטור ממס הכנסה.

 

  • פצועי תאונות דרכים

במידה ובעקבות תאונת דרכים נגרם לך נזק פיזי המתבטא בנכות לתקופה העולה על חצי שנה, תוכל לתבוע פטור מתשלומי מס הכנסה לתקופת הפציעה. בשלב הראשון עלייך לפנות לוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי.

 

  • נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

במסגרת חוק הנכים וחוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, נקבעו לפגועים אחוזי נכות. במידה ואחוזי הנכות עומדים ברף הזכאות, יש להגיש בקשה לפטור ממס.

 

  • בעלי לקויות ראייה

בעלי תעודת עיוור ולקויי ראייה זכאים לפטור ממס באופן אוטומטי, ללא וועדה רפואית מיוחדת. יש להגיש את בקשת הפטור ישירות לרשות המיסים.

 

  • חולי סרטן

חולי סרטן ומחלימים מסרטן יכולים להגיש בקשה לפטור ממס באופן מקוון דרך אתר "גל ירוק" בשיתוף עם עמותת חלאסרטן.

 

התהליך למימוש הזכות

אתה חושב שאתה זכאי לפטור ממס הכנסה? בשלב הראשון עלייך לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה שמתקיימת במוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתך. בוועדה תפגוש רופא אשר יתרשם מהפגיעה ביכולת התפקוד שלך בעקבות הפציעה, בהתאם לכך הוא ייקבע לך אחוזי נכות רפואית. אם בידך 90% ומעלה אחוזי נכות – עלייך להגיש טופס בקשת פטור ממס הכנסה לרשות המיסים.

 

החזר רטרואקטיבי

אזרחים שעמדו בתנאי הזכאות וקיבלו אישור פטור ממס הכנסה בשנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, עשויים להיות זכאים לקבל החזרי מס עד 7 שנים אחורה, רטרואקטיבית. כדי לממש את הזכות לקבלת החזר המס יש להגיש בקשה לרשות המיסים.

 

לסיכום

התפרצות מחלה קשה, פציעה בתאונה, סחיבת פציעה מהשירות הצבאי והתמודדות יומיומית עם לקות ראייה – מביאות להתמודדות קשה בחייו של הנפגע ובחייו של משפחתו. הפגיעה היא באורח החיים היומיומי אך פוגעת גם במישור הכלכלי משום שלעיתים היא מקשה על יכולת ההתפרנסות של האדם. לכן, יש להכיר בזכויות המגיעות לאנשים אלה, ולהעניק להם אותם על פי חוק. מימוש זכות זו באופן עצמאי יכול להיות מסובך ומלחיץ עבור אנשים רבים, ולכן מומלץ להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות שתעזור לכם לקבל את הזכויות שמגיעות לכם.

דולרים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוספות